Właściciel Gucci, Kering, sprzedaje swój biznes kosmetyczny L’Oréal

0
6

Kering, który jest właścicielem domu mody Gucci, nawiązał strategiczne partnerstwo z L’Oréal, które obejmuje sprzedaż jego biznesu kosmetycznego w ramach długoterminowej współpracy.

Transakcja o wartości 4 miliardów euro obejmuje przejęcie Creed by L’Oréal, licencje na kosmetyki i perfumy domów mody Kering oraz wyłączną współpracę w celu „zbadania możliwości biznesowych w zakresie dobrego samopoczucia i długowieczności”.

Przeczytaj: Australijska wersja „The Office” została anulowana po zaledwie jednym sezonie

Kering stwierdził, że partnerstwo daje prawo do zawarcia 50-letniej wyłącznej licencji na tworzenie, rozwój i dystrybucję perfum i produktów kosmetycznych Gucci po wygaśnięciu obecnej umowy z Coty.

Firma udzieli również L’Oréal 50-letnich wyłącznych licencji na tworzenie, rozwój i dystrybucję perfum i produktów kosmetycznych dla Bottega Veneta i Balenciaga.

Powołany zostanie komitet strategiczny, którego zadaniem będzie zapewnienie koordynacji między markami Kering i L’Oréal oraz monitorowanie postępów w realizacji partnerstwa.

Luca de Meo, dyrektor generalny Kering, powiedział: „Łącząc siły ze światowym liderem w branży kosmetycznej, przyspieszymy rozwój perfum i kosmetyków dla naszych głównych domów mody, umożliwiając im osiągnięcie skali w tej kategorii i uwolnienie ich ogromnego długoterminowego potencjału, tak jak zrobił to Yves Saint Laurent Beauté pod kierownictwem L’Oréal.

„Razem wejdziemy również na nowe fronty w branży wellness, łącząc niezrównaną wiedzę L’Oréal z naszą unikalną luksusową gamą. To partnerstwo pozwala nam skupić się na tym, co nas najlepiej definiuje: kreatywnej sile i atrakcyjności naszych domów mody”.

Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L’Oréal Groupe, powiedział: „To partnerstwo jeszcze bardziej wzmocni naszą pozycję jako wiodącej na świecie luksusowej firmy kosmetycznej i pozwoli nam wspólnie odkrywać nowe możliwości w dziedzinie wellness.

„Dzięki Creed staniemy się jednym z wiodących graczy na szybko rozwijającym się niszowym rynku perfum. Gucci, Bottega Veneta i Balenciaga to znakomite marki haute couture o ogromnym potencjale wzrostu.

Przeczytaj: „Nareszcie” nowy kontrakt dla pomocnika Sondre Brunstada Feta

Brak postów do wyświetlenia