Będziesz potrzebować umiejętności geeka, aby zrozumieć technologię PlayStation 6

0
5

W tempie, w jakim rosną ceny, nikt z nas nie będzie mógł sobie na to pozwolić, ale sam ojciec chrzestny PlayStation uchylił rąbka tajemnicy na temat technologii, która znajdzie się w PlayStation 6.

Tą osobą jest nie kto inny jak Mark Cerny, główny projektant PlayStation 4 (i kluczowa postać w tworzeniu Sonic the Hedgehog 2). Dla współczesnych konsol jest po prostu Gandalfem.

Przeczytaj: „Byliśmy bandą samolubnych!”

Cerny wziął udział w 9-minutowej prezentacji z dostawcą technologii PlayStation, firmą AMD, aby zagłębić się w przyszłość technologii gier.

Mówimy o skalowaniu AI, akceleracji neuronowej, buforowaniu radiance neuronowej, rdzeniach radiance, uniwersalnej kompresji i nie tylko.

Nie
będziemy kłamać, musisz być dość na bieżąco z technologią, aby naprawdę zrozumieć, co się tutaj dzieje. Ale wyniki, które zaoferują? Łatwiej to zrozumieć.

Wiele z tych osiągnięć ma na celu przejście do następnej generacji ray tracingu. To właśnie wtedy modeluje się zachowanie światła, głównie w grach wideo. Umożliwia niesamowicie realistycznie wyglądające cienie, efekty świetlne i odbicia, bez konieczności „zapalania” – na zamówienie przez projektantów.

A te postępy powinny sprawić, że grafika będzie znacznie lepsza bez konieczności korzystania z dużo więcej pamięci. Jest to czynnik, który prawdopodobnie nie wzrośnie wykładniczo w następnej generacji, częściowo ze względu na cenę technologii w dzisiejszych czasach.

Chociaż możesz nie do końca rozumieć, o czym mówi Cerny, słucha się go dość spokojnie. Jak sympatyczny wujek, który tak się składa, że jest również człowiekiem-robotem ze Star Treka.

Jeśli obejrzysz prezentację, zauważysz, że Cerny i starszy wiceprezes AMD, Jack Huynh, tak naprawdę nie wspominają bezpośrednio o PlayStation 6. A w tej chwili nie wiemy nawet, jaką formę przyjmie kolejna duża konsola PlayStation.

Czytaj: Obracanie! Zainkasuje 100 milionów funtów na sprzedaży „nietykalnej” gwiazdy Manchesteru United

Ale wyraźnie stwierdzają, że te rzeczy będą na czele przyszłości gier.

Dwaj główni kandydaci do tego, jaką formę przyjmie następne PlayStation, to klasyczna konsola lub handheld.

Prawdopodobnie jeszcze co najmniej 2-3 lata dzielą nas od czegoś takiego jak ten nowy sprzęt. Czas zacząć oszczędzać?

Brak postów do wyświetlenia