Tramwaj na Jagodno? Wrocław zdecydował w sprawie wieloletniego konfliktu

0
117

Jagodno to dzielnica Wrocławia, która od lat czeka na obiecany tramwaj i doczekać się nie może. Wszystko przez problem z zaprojektowaniem krzyżowania się potencjalnej linii tramwajowej z linią kolejową. Decyzja w końcu jednak zapadła. Do czasu rozwiązania problemów z projektem krzyżowania się linii, Jagodno zostanie rozbudowane o tymczasowy buspas.

O budowie tramwaju na Jagodno mówiło się od lat. Wrocław jednak od lat nie znalazł dobrego rozwiązania umożliwiającego wybudowanie linii tramwajowej bez konfliktu z przebiegającymi w dzielnicy torami kolejowymi. Brak postępu w sprawie zaczyna coraz bardziej doskwierać mieszkańcom Jagodna, ponieważ sprowadza się tam coraz więcej ludzi, a komunikacja miejska w tym miejscu jest słabo rozwinięta. Wrocław postanowił więc znaleźć tymczasowe rozwiązanie alternatywne.

Buspas. Tymczasowe rozwiązanie na Jagodnie

Docelowo tramwaj na Jagodno będzie, ale ponieważ dojdzie do tego dopiero po rozwiązaniu problemu z zaprojektowaniem krzyżowania się potencjalnej linii tramwajowej z linią kolejową, miasto postanowiło, że do tego czasu powstanie tam tymczasowy buspas.

Buspas będzie stanowić alternatywę dla zapowiadanej linii tramwajowej i zbudowany zostanie na trasie zaplanowanej dla przyszłego tramwaju. Po rozwiązaniu problemu projektowego i porozumienia między magistratem i kolejarzami buspas zostanie przebudowany w trasę autobusowo-tramwajową.

Wrocław rozstrzygnął przetarg

Spółka Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęła przetarg na budowę buspasa na Jagodno 1 lutego. Zainteresowane budową wydzielonego pasa były: Pro Tra Building (42,68 mln zł), Budimex (42,72 mln zł), konsorcjum Kobylarnia i Mirbud (54,7 mln zł) oraz Strabag (65,9 mln zł). Wygrała oferta firmy Pro Tra Building.

Zadaniem wykonawcy będzie dobudowanie dodatkowego pasa jezdni wzdłuż ulicy Bardzkiej oraz Buforowej i rozbudowa ul. Kajdasza. Poszczególne punkty umowy, którą miasto zamierza podpisać z wykonawcą obejmują:

  • dokończenie projektu budowlanego oraz opracowanie dokumentacji wykonawczej wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii i uzgodnień;
  • budowa wydzielonej jezdni w ul. Bardzkiej oraz Buforowej;
  • rozbudowa ul. Kajdasza wraz z budową pętli autobusowej;
  • budowa odwodnienia;
  • budowa oświetlenia – rozbudowa sygnalizacji świetlnej;
  • przebudowa kolizyjnej infrastruktury podziemnej;
  • budowa przystanków;
  • przebudowa przejazdu kolejowego wraz z infrastrukturą kolejową;
  • przebudowa istniejącej infrastruktury drogowej;
  • zagospodarowanie terenów zielonych (wycinki drzew oraz nasadzenia)

Planowany czas zakończenia prac to 2025 rok. Wrocław otrzymał pieniądze na realizację tego projektu z programu Polski Ład.

Brak postów do wyświetlenia