Akademia ogłosiła w środę nowy wymóg dla produkcji, które ubiegają się o statuetkę dla najlepszego filmu. Zaktualizowane zasady będą obowiązywać już od najbliższej 97. ceremonii rozdania Oscarów.
Akademia ogłosiła w środę nowy wymóg dla produkcji, które ubiegają się o statuetkę dla najlepszego filmu. Nowe zasady będą obowiązywać od najbliższego rozdania Oscarów, które jest zaplanowane na 10 marca 2024 roku.
Do tej pory wystarczyło, aby pretendenci mieli obwód emisyjny, który ograniczał się do tygodniowego pokazu w jednym z sześciu głównych miast w Stanach Zjednoczonych, zgodnie z oświadczeniem reżyserów filmu. Od teraz kandydaci do Oscarach będą musiały być wyświetlane przez dodatkowe siedem dni w 10 z 50 najważniejszych miast w Stanach Zjednoczonych, maksymalnie 45 dni po pierwszej premierze. Badania przesiewowe poza Stanami Zjednoczonymi będą również liczone jako badania przesiewowe na dwóch z tych rynków.
„Mamy nadzieję, że ta zmiana zwiększy widoczność filmów na całym świecie i zachęci widzów do doświadczania sztuki w kinach.” – powiedzieli dyrektor wykonawczy Akademii Bill Kramer i prezes Akademii Janet Yang po zatwierdzeniu decyzji przez 54-osobową radę gubernatorów.
Poprzez tę zmianę Akademia stara się przeciwdziałać specyficznej przewadze platform streamingowych, takich jak Netflix, Amazon czy Apple, które w wielu przypadkach funkcjonują jako rywal nie do pobicia dla filmów z niewielką liczbą pokazów w kinach, a czasami z zauważalnym brakiem zainteresowania ze strony opinii publicznej. Niektórzy obawiają się, ze nowe kryteria mogą zaszkodzić niezależnym filmom o mniejszym budżecie, które będą teraz miały jeszcze większe trudności ze zdobyciem miejsca do dystrybucji. Bowiem same filmy produkowane na platformach będą miały tę zaletę, że będą mogły więcej inwestować w ich dystrybucję.
CZYTAJ: Afera wokół Rammstein. O co chodzi i dlaczego włączył się w to rząd Niemiec
CZYTAJ: Nick Kyrgios: Tylko ja mogę pokonać Novaka Djokovica na Wimbledonie