Jeśli pracujesz w firmie medialnej i zastanawiasz się, na co idą wszystkie pieniądze, odpowiedź jest bardzo prosta. – Mają to amerykańscy giganci Facebook, teraz Meta i Google oraz należący do Alphabet YouTube, i ma to Apple!!.
Teraz, gdy duża część świata siedzi w domu i spędza czas przed ekranem zamiast spotykać się z prawdziwymi ludźmi, wykorzystanie YouTube gwałtownie rośnie.
Aktywność na Google również rośnie, jest ponad 7 miliardów wyszukiwań dziennie w porównaniu z 6 miliardami rok temu.
Przy takich liczbach pieniądze wbijają się na konto firmy Alphabet, macierzystej firmy Google i YouTube. – Rynek zdawał sobie sprawę, że będzie dobrze, ale Alphabet pokonał nawet najbardziej optymistyczne oczekiwania w ostatnim kwartale ubiegłego roku.
Zysk Alphabet wyniósł 20,6 miliarda dolarów, czyli około 80 miliardów złotych, w ostatnim kwartale ubiegłego roku. Sprzedaż kwartalna wzrosła o 32 procent do 75 miliardów dolarów, co odpowiada 664 miliardom dolarów.
W całym 2021 roku Alphabet zarobiła 76 miliardów dolarów, czyli około 304 miliardy złotych. To prawie podwojenie w porównaniu do rocznego wyniku za rok 2020, kiedy Alphabet zarobiła 40 miliardów dolarów, czyli około 160 miliardów złotych. Obroty wzrosły o 41 procent od 2020 do 2021 roku.
Pandemia zdziałała cuda dla grupy, ponieważ gwałtownie wzrósł zakres zakupów online, domowego biura i edukacji cyfrowej, co przyniosło korzyści również innym gigantom technologicznym, takim jak Amazon i Facebook.
Dla Alphabet lukratywny sezon świąteczny związany ze świętami był główną siłą napędową w ostatnim kwartale, a przychody wzrosły zarówno z reklam, jak i usług przechowywania w chmurze.
Sundar Pichai, dyrektor generalny Alphabet, wskazuje na silny wzrost w sektorze reklamowym. W ostatnim kwartale ustanowił również rekord sprzedaży telefonów serii Google Pixel 6 i mówi, że branża przechowywania w chmurze nadal mocno się rozwija.
Firma zawdzięcza świetne wyniki Wyszukiwarce Google, serwisowi YouTube i smartfonowi Google Pixel 6.
Mocny wynik Alphabetu został zaprezentowany we wtorek kilka dni po tym, jak Apple w zeszłym tygodniu było w stanie wskazać rekordową sprzedaż.