Victoria Beckham o odnalezieniu swojej drogi jako projektantka

0
130

Mając za sobą drugi pokaz podczas Paryskiego Tygodnia Mody, Victoria Beckham wydaje się zapoczątkowywać ekscytującą nową erę dla swojej tytułowej marki po prawie 15 lat od jej powstania.

„Zajmuję się modą dłużej niż muzyką” – powiedziała Beckham w introspekcji podczas rozmowy telefonicznej z Londynu zaledwie kilka dni po jej pokazie na jesień-zimę 2023 w stolicy Francji.

Victoria Beckham znana przez wiele osób spoza świata mody jako jedna z wokalistek Spice Girls. Marka Beckham, wprowadzona na rynek w 2008 roku, cieszy się gorącym poparciem wyższych szczebli branży modowej (Anna Wintour jest stałym gościem jej pokazów).

Zanim zadebiutowała na Tygodniu Mody w Paryżu we wrześniu ubiegłego roku, regularnie pokazywała się podczas Tygodni Mody w Nowym Jorku i Londynie. Zdecydowanie nie jest nowicjuszką w modzie, bowiem jej marka od dawna jest synonimem seksownej i opływowej estetyki.

Fakt, że jej linia modowa istnieje tak długo, już jest ogromnym osiągnięciem! Rzadko zdarza się, aby celebrytki bez formalnego szkolenia w zakresie projektowania odnosiły sukcesy.

Pomimo długowieczności marki, komercyjna rentowność operacji Beckham była często kwestionowana – choć wygląda na to, że biznes może wreszcie ruszyć w górę. Według Women’s Wear Daily, Victoria Beckham Holdings Limited, która jest scentralizowaną jednostką między przedsięwzięciami modowymi i kosmetycznymi Beckhama, po raz pierwszy odnotowała rentowność w roku podatkowym 2022. W styczniu prezes marki, Marie LeBlanc, powiedziała Business of Fashion, że sprzedaż wzrosła dwucyfrowo w ciągu ostatnich czterech sezonów.

„Myślę, że teraz naprawdę mogę zacząć budować”, powiedziała Beckham.

Chociaż dokonała wielu zmian, zaangażowanie Beckham w kontrolę jakości od dawna jest niezachwiane: „Nigdy nie chcę niczego przyspieszać. Myślę, że ostatecznie musi być dobrze. Nigdy nie chcę iść na kompromis” — wyjaśniła.

Odkąd w zeszłym roku przeniosła swój pokaz z wybiegu do Paryża, Beckham zauważyła wzrost uwagi redakcji i czerwonego dywanu. Na sezon jesień-zima 2023 zwerbowała Drew Barrymore do zajawek w mediach społecznościowych wokół kolekcji jako ukłon w stronę tradycji filmu dokumentalnego i filmu „Grey Gardens” (Barrymore zagrała w tym ostatnim). „Ta historia niekoniecznie inspiruje mnie w dosłownym znaczeniu tego słowa” — mówi Beckham. „Chodzi bardziej o to, jak możemy bawić się ubraniami”.

https://www.koimoi.com/wp-content/new-galleries/2023/01/victoria-beckham-has-eaten-same-meal-every-day-for-25-years-02.jpg

Ten rodzaj energii jest świeży. Twórczyni marki sama wydaje się bardziej optymistyczna, co znajduje odzwierciedlenie w jej własnych stylizacjach. „Zawsze ubierałam się na czarno” – powiedziała. „A potem nie wiem dokładnie, co się zmieniło lub co się stało, ale obecnie rzadko noszę czerń. Uwielbiam nosić kolor i uwielbiam łączyć nieoczekiwane kolory”.

Jakie zasady, poza estetyką Victorii Beckham, pomogły jej utrzymać kurs? „Wiele lat temu” — mówi Beckham — „(projektant mody) Roland Mouret, który był moim mentorem na początku, powiedział: „nieważne, co ktoś powie lub co ktoś ci powie – to ostatecznie ty „musisz iść z tym, co uważasz za słuszne”.

– Dużo o tym ostatnio myślałam. I dodaje: „Jest tak wiele rzeczy, które chcę zrobić z moją marką, w zakresie mody i urody. I, jak powiedziałam, teraz naprawdę wierzę, że mogę zacząć budować. Chodziło o zdobycie biznesu z powrotem na właściwe tory, co zrobiliśmy. Mamy fantastyczny zespół projektantów. Wierzę w nas!

Brak postów do wyświetlenia