Zmarł Dietrich Mateschitz, twórca potęgi Red Bulla

0
158

W sobotę, 22 października, po długiej walce z rakiem, zmarł Dietrich Mateschitz. Właściciel i współzałożyciel firmy produkującej napoje sportowe Red Bull miał 78 lat. Śmierć potwierdziła drużyna Red Bull Formula One, wielokrotni mistrzowie Formuły 1.

Austriacki miliarder był szefem koncernu napojów energetycznych Red Bull, który bardzo aktywnie inwestował w sport. W 2004 roku stworzył zespół Red Bull Racing, gdzie liczne sukcesy odnosił Sebastian Vettel – wielokrotny mistrz świata Formuły 1. W ostatnich dwóch sezonach dwa kolejne mistrzostwa zdobył Max Verstappen, a sam zespół zmierza po swój piąty tytuł mistrza świata konstruktorów F1.


https://images.hgmsites.net/lrg/red-bull-racing-at-the-2011-formula-1-belgian-gp_100361140_l.jpg

Dietrich i Red Bull bardzo aktywnie inwestował też w piłkę nożną. Firma przejęła i doprowadziła do licznych osiągnięć takie kluby jak austriacki Red Bull Salzburg, niemiecki RB Lipsk oraz amerykański zespół Red Bull New York.

https://img.redbull.com/images/c_limit,w_1500,h_1000,f_auto,q_auto/redbullcom/2019/04/09/4aa93d11-bbfd-48ce-b239-42ca8a7fee96/rene-aufhauser-red-bull-salzburg

Koncern jest też mocno zaangażowany w sporty ekstremalne czy zimowe oraz wspiera wiele wydarzeń motoryzacyjnych takich jak Nascar czy Rajd Dakar. Pod rządami Mateschitza, Red Bull stał się też znany z intensywnego marketingu rekordowego skoku Felix Baumgartner’a z kosmosu w 2012 roku.

https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/Nbgk9kpTURBXy8yZDc3NzdlZmQ3YjkxMjhlMGI5MGNmODQ1ZDIyM2RjZS5qcGeSlQMAK80IT80ErJMFzQSwzQJY3gABoTAB

Powstanie marki Red Bull

W latach osiemdziesiątych, gdy Mateschitz poleciał w celach służbowych do Tajlandii, mocno odczuł całą podróż. Wszystko przez wysoką temperaturę, jaka spotkała go w samym środku lata, długi czas przelotu, oraz inną strefę czasową. Można powiedzieć, że wszystko zaczęło się przez przypadek. Dietrich będąc na miejscu podszedł do jakiegoś stoiska i napił się popularnego w Tajlandii napoju Krating Daeng („Czerwony Byk”). W niespodziewany sposób zniknęło zmęczenie i pojawiła się klarowność myślenia. Wpadł na pomysł, aby owy „magiczny” napój koniecznie zabrać na zachód. Mateschitz dogadał się z twórcą napoju, którym był Chaleo Yoovidhya i w 1984 roku założyli razem spółkę Red Bull, której nazwa jest oryginalnym tłumaczeniem z języka tajskiego. Obaj mieli po 49% udziałów, natomiast pozostałe 2% przypadły synowi Yoovidhyi. Przedsiębiorcom skutecznie udało się wypromować markę, dzięki zabawnym spotom reklamowym i chwytliwym hasłom („Red Bull doda Ci skrzydeł”) znanym już na całym świecie. Mateschitz oprócz tego, że był świetnym przedsiębiorcą, był uznawany również za geniusza marketingu.

Siedziba firmy Red Bull GmbH w Austrii:

https://i.pinimg.com/736x/b6/71/3b/b6713bccd03da232b4d67b2d58f261a6–red-bull-austria.jpg

Formuła 1 złożyła hołd Dietrich’owi Mateschitz’owi. Dyrektor generalny F1, Stefano Domenicali, powiedział w oświadczeniu:

„Jestem głęboko zasmucony wiadomością, że zmarł Dietrich Mateschitz, niezwykle szanowany i kochany członek rodziny Formuły 1 […] Był niesamowitym wizjonerskim przedsiębiorcą i człowiekiem, który pomógł zmienić nasz sport i stworzył markę Red Bull, która jest znana na całym świecie”.

Brak postów do wyświetlenia