Sieć rozpoczęła testowanie bezsłomkowych wieczek w niektórych miastach USA w ramach wieloletnich wysiłków na rzecz uczynienia swoich opakowań bardziej przyjaznymi dla środowiska.
„Te wieczka pomagają zoptymalizować nasze opakowania i wyeliminować użycie małych plastików, to tylko jeden z wielu rozwiązań, które sprawdzamy w ramach naszego ciągłego globalnego zaangażowania na rzecz zmniejszenia ilości odpadów” – powiedział rzecznik McDonald’s w oświadczeniu.
Plastikowe pokrywki mają wypustkę, która zapobiega rozpryskiwaniu się napoju. Aby się z niego napić, klienci muszą odciągnąć zakładkę i włożyć ją do małego otworu. Jest podobny do pokrywki „sippy cup” w Starbucks, która była używana przez ostatnie trzy lata.
W ciągu ostatnich kilku lat sieci fast foodów próbowały znaleźć sposoby na ograniczenie odpadów i przejście na ekologię. W szczególności plastikowe słomki mogą zwiększać zanieczyszczenie oceanów.
McDonald’s wyznaczył sobie w 2018 roku cel zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych ze swoich biur i restauracji o 36% w latach 2015-2030. W 2021 roku sieć wymieniła część swoich plastikowych zabawek Happy Meal na trójwymiarowe zabawki papierowe, które klienci mogą sami złożyć.