Po opublikowanych ostatnio w serwisie rekrutacyjnym LinkedIn ofert pracy związanej z TikTokiem, można dojść do wniosku, że firma chce stworzyć nową sieć logistyczną i magazynową w Stanach Zjednoczonych.
Podobnie jak inne sieci społecznościowe, TikTok rozszerzył się na e-commerce, aby zwiększyć możliwości generowania przychodów. TikTok oferuje obecnie opcję zakupów o nazwie TikTok Shop na wybranych rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii i Indonezji, która pozwala twórcom sprzedawać produkty za pośrednictwem platformy. Współpracuje również z Shopify, aby umożliwić zakupy na stronie.
Jednak dzięki najnowszym ofertom pracy, TikTok wydaje się chcieć pójść jeszcze dalej. Zamiast po prostu służyć jako platforma dotarcia do klientów, TikTok może dążyć do zapewnienia wsparcia logistycznego, aby zbudować to, co nazywa „zupełnie nowym i lepszym doświadczeniem w handlu elektronicznym”.
Zapewniając magazynowanie, dostawy i obsługę klienta, naszą misją jest pomoc sprzedawcom w poprawie ich zdolności operacyjnej i wydajnościowej, zapewnienie kupującym satysfakcjonujących zakupów oraz szybki i zrównoważony rozwój sklepu TikTok – podała firma w ogłoszeniu o pracę.
W jednym z ogłoszeń o pracę firma zaznacza, że szuka kogoś, kto „zbuduje nową usługę od zera” i będzie „odpowiedzialny za rozwój biznesowy TikTok e-commerce w USA”.
Rzecznik TikTok odmówił szerszego skomentowania ostatnich doniesień. Wskazał jedynie, że firma skupia się na zbieraniu cennych doświadczeń zakupowych w krajach, w których sklep TikTok jest obecnie oferowany, czyli w Azji Południowo-Wschodniej i Wielkiej Brytanii.