Jak uniknąć przeziębienia tej jesieni

Date:

Jesień oficjalnie nadeszła. Dni są krótsze, powietrze mroźne, a liście na drzewach coraz chętniej spadają na ziemię. Niestety to też czas wzmożonych zachorowań. Przygotowaliśmy więc kilka wskazówek jak zmniejszyć ryzyko przeziębienia tej jesieni.

Jesienią organizm jest szczególnie podatny na wiatr i zimno, dlatego tak ważne jest, aby dbać o siebie. Spójrzcie na wskazówki, które przygotowaliśmy, które wspomagają zachowanie równowagi organizmu, a co za tym idzie, pozwalają zmniejszyć ryzyko przeziębienia.

Jedz więcej ciepłych posiłków

O tej porze roku naturalnie chcemy cieplejszych, bardziej obfitych potraw. Jedz mniej niegotowanych, zimnych potraw, takich jak sałatki i przestaw się na zupy, gulasze i warzywa gotowane na parze. Włącz do swojej diety produkty bogate w witaminę C i cynk, takie jak kabaczki zimowe, brokuły, jarmuż, kapusta włoska, jagnięcina, grzyby i brukselka.

Wzmocnij układ odpornościowy za pomocą ziół i przypraw

Mogą to być żeń-szeń, astragalus, cordyseps. Zioła są bardzo skuteczne i potężne w zapobieganiu chorobom. Jednak niektóre zioła mogą być szkodliwe dla niektórych osób. Wskazane byłoby skonsultowanie się z lekarzem przed regularnym przyjmowaniem któregokolwiek z tych ziół. Przyprawy można łatwo dodać do diety, a następujące są doskonałymi środkami wzmacniającymi odporność: cynamon, kurkuma, rozmaryn, tymianek, oregano, czosnek i cebula.

Uzupełniaj witaminę D

Witamina D może pomóc komórkom odpornościowym zidentyfikować i zniszczyć bakterie i wirusy, które powodują choroby. Witamina D może chronić przed przeziębieniem i innymi infekcjami dróg oddechowych, ponieważ stwierdzono, że zmniejsza ryzyko wystąpienia ostrej infekcji dróg oddechowych o 12%. Pokarmy, które są dobrym źródłem witaminy D, to żółtka jaj, grzyby, łosoś, tuńczyk w puszce i wątróbka wołowa. Możesz również kupić suplementy witaminy D w aptece.

Chroń krtań

Noś szalik lub golf, aby chronić kark przed wiatrem, zimnem i deszczem. Według medycyny chińskiej kark jest miejscem, w którym jesteśmy najbardziej narażeni na inwazję „złego qi”, które może wejść i spowodować chorobę.

Dbaj o higienę. Często myj ręce

Ponieważ większość wirusów rozprzestrzenia się poprzez bezpośredni kontakt z inną osobą lub dotykanie powierzchni, takich jak klamki, ważne jest, aby często myć ręce mydłem i wodą. Chociaż środek odkażający do rąk na bazie alkoholu nie jest tak skuteczny, jak mydło i woda, może również pomóc zmniejszyć liczbę bakterii i wirusów, na które jesteś narażony, jeśli nie możesz umyć rąk.

Poćwicz trochę

Staraj się poświęcać co najmniej 30 minut na aktywność aerobową przez większość dni. Badania wykazały pozytywny związek między umiarkowanymi, konsekwentnymi ćwiczeniami a silnym układem odpornościowym. Regularne ćwiczenia poprawiają krążenie białych krwinek zwalczających zarazki i zmniejszają stany zapalne. Rozważ też dodanie ciężarków do treningów. Uprawianie treningu oporowego przynajmniej 1-2 razy w tygodniu, buduje mięśnie, ale także podnosi poziom glutationu. Glutation jest aminokwasem, który wspiera mechanizmy obronne, pomagając komórkom odpornościowym wytwarzać związki, które niszczą szkodliwe patogeny.

Pamiętaj o śnie!

Sen to czas ponownego uruchomienia organizmu i regeneracji, więc jeśli uważasz, że możesz być podatny na przeziębienie, spróbuj porządnie się wyspać kilka nocy z rzędu. Twoje ciało potrzebuje całej energii, jaką może uzyskać, próbując zwalczyć bakterie, więc chociaż może to nie być rozwiązanie, na które zawsze masz czas, szczególnie jeśli żyjesz w szybkim tempie, ale kilka spokojnych nocy może naprawdę przynieść korzyści.

Pij dużo płynów

Woda jest dla naszego organizmu niezbędna. Nawadnia komórki i tkanki, reguluje procesy metaboliczne, wspomaga przyswajanie substancji odżywczych, rozrzedza krew, pomaga utrzymać prawidłową temperaturę ciała, usuwa toksyny z organizmu, czy też zapobiega nadmiernemu zmęczeniu. Picie wody daje naszemu organizmowi po prostu siłę. Innymi płynami wspomagającymi nasz organizm i układ odpornościowy będą herbata z imbirem, napar imbirowy z miodem, cytryną i kurkumą oraz syrop z pędów sosny.

Podziel się :)

UDOSTĘPNIJ POST

Popularn

Więcej
PODOBNE

Najlepsze filmy o Świętym Mikołaju, które możecie obejrzeć w Mikołajki

Dziś odwiedza wszystkich Święty Mikołaj. Wielu na to spotkanie czekało z utęsknieniem cały rok. Z tej okazji przygotowaliśmy zestawienie najlepszych filmów o Świętym Mikołaju

Rafael Nadal i Cristiano Ronaldo otwierają wspólnie restaurację

Restauracje legend sportu rozszerzą teraz swój zasięg na bliskowschodnie miasto Dubaj w 2023 roku we współpracy z Leisure Quest.

Święty Mikołaj za granicą. Tradycje zagraniczne z okazji Mikołajek

Sprawdziliśmy, jak obchodzone są Mikołajki za granicą.

Bajkowy ślub królowej Elżbiety i księcia Filipa od wewnątrz: od napięć wojennych, po 9-stopniowy tort!

Poznali się jako nastolatkowie i cieszyli się 73-letnim stażem...